الأبحاث

  • الأبحاث
Article

The impact of electronic word of mouth (e-WOM) on the online purchase intention of consumers in the Islamic countries – a case of (UAE)

سبتمبر 11, 2019

mohahammed nuseir

Purpose: The purpose of this paper is to contribute to the marketing literature regarding Islamic countries, in particular the United Arab Emirates (UAE), by assessing the impact of electronic word of mouth (e-WOM) on brand image and on the online purchase intentions of consumers. Design/methodology/approach: Using a descriptive research approach, this study used quantitative data to assess how the online purchase intentions of consumers in the UAE are influenced by e-WOM and brand image. Findi...


Article

قضايا في ادارة الاعمال الحديثة

سبتمبر 10, 2019

/ Mohammed Taher Nuseir / Ahmad Ghandour

The ethical issues in business management have always been co-existing, but their type and quantum have been changed in the present digital world. The globalisation and digitisation of business have not only altered the ethical issues but also their gravity, as evidenced by the widening of problems and complaints. In the 21st century, business management is becoming more complex while a multitude of ethical issues appears simultaneously. Thus, an in-depth understanding of ethical problems and i...


Article

مدى توافق القوانين العربية والاتجاهات الدولية الحديثة في نطاق حرية الأطراف في اختيار القانون الواجب التطبيق على عقود التجارة الدولية

سبتمبر 10, 2019

Ziad Al Enizi / Ramzi Madi

يتناول هذا البحث مسألة مدى توافق القوانين العربية والاتجاهات الدولية الحديثة والمتمثلة في مبادئ مؤتمر لاهاي(2015) حول حرية الأطراف في اختيار القانون الواجب التطبيق على عقود التجارة الدولية، وذلك في مبحثين، خصص الأول لبيان مدى التوافق في مسألة دولية العقد وتناول الثاني مدى التباين والاختلاف في نطاق حرية الأطراف في اختيار القانون، وذلك من خلال دراسة أربع محاور هي: مدى الحرية في اختيار قواعد قانونية لا تعتبر النظام القانوني لأي دولة، ومدى وجوب توافر صلة بين القانون المختار والأطراف والعقد، وصور وش...


Displaying 391-397 of 645 result(s).

حقوق الطبع والنشر © 2024 جامعة العين . جميع الحقوق محفوظة.